Audyt restauracji – kiedy dochody w restauracji maleją.

W trosce o ciągłe polepszanie jakości usług oraz obsługi gości, od czasu do czasu należy przeprowadzić audyt restauracji. Tego typu kontrola pozytywnie wpłynie na zapewnienie klientom bezpieczeństwa, a to stanowi przecież o sukcesie naszej restauracji. Obsługa na wysokim poziomie to obok cen, jedna z najważniejszych kwestii, która pozwoli nam wyróżnić się na tle innych restauracji. I chociaż może się to wydawać zadaniem z pozoru niełatwym, to jeśli poświęcimy temu nieco czasu z pewnością osiągniemy sukces.

W pierwszej kolejności powinniśmy zastanowić się czego oczekujemy od restauracji jako klienci, zazwyczaj – czystości, klimatyzacji, szybkiej obsługi i miłego przyjęcia. Niby niewiele, a jednak może to sprawić trudności. Dlatego najlepiej co jakiś czas, a nawet regularnie dokonywać audytu restauracji i kontrolować wszystko na bieżąco. Pozwoli to zapobiec ewentualnym niedociągnięciom w szybkim czasie.

Dobre prowadzenie restauracji wymaga wprowadzenia określonych zasad, które będą stanowiły czytelną wskazówkę dla naszych pracowników, w kwestii tego jak powinni się zachowywać. A nam jakość, którą możemy się szczycić. Wyznaczniki upewnią nas także, czy idziemy w dobrą stronę. Audyt podzielić możemy na wewnętrzny i zewnętrzny. W czasie audytu zajmiemy się sprawdzeniem bezpieczeństwa produkcji, poprawnością pod względem działań finansowych oraz księgowych. Może nie uda nam się całkowicie uniknąć nadużyć, ale na pewno znacząco je ograniczymy. Niektóre działania naszej restauracji najlepiej kontrolować każdego dnia. Mowa tutaj chociażby o wielkości sprzedaży, kontroli korekt, kontroli udzielonych rabatów czy analizie kosztów. Audyt możemy wykonać samodzielnie lub zlecić go osobom wyspecjalizowanym.

Dominika
About Dominika